Yüksekokulumuzda 4’lü not sistemi uygulanmakladır. Mezun olabilmek için öğrencilerimizin 120 krediyi tamamlamış olması, not ortalamasının en az 2,00 olması, FF veya DZ dersinin olmaması ve zorunlu stajını tamamlamış olması gerekmektedir.
Tüm programlarımızda %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bir dersten dönemde boyunca %30’dan fazla devamsızlık yaptığınızda, o dersten devamsızlıktan kalmış olursunuz. Öğrenci, devamsızlıktan kaldığı dersi tekrar almak zorundadır.
Ders döneminde rapor geçerli değildir. Sadece sınav dönemlerinde rapor geçerlidir. Sınavınızın olduğu günden sonraki beş iş günü içerisinde raporunuzu öğrenci işlerine mazeret sınavı dilekçesiyle teslim etmeniz gerekmektedir.
Anadolu Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesinde açıklandığı üzere Akademik danışmanlığın amacı; öğrenciyi üniversite yaşamına uyum, mesleki gelişim, kariyer ve benzeri konularda yönlendirmek ve öğrenimi süresince izlemek; öğrenciyi her yarıyıl başında (yaz okulu dâhil) ders seçimi sürecinde bilgilendirmek; öğrencinin akademik durumunu öğrenciyle birlikte değerlendirerek alması gereken dersine/derslerine onay vermektir. Akademik danışmanınızı ANASİS üzerinden öğrenebilirsiniz.
Akademik takvimde belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerinizi yapabilirsiniz.
Öncelikle ANASİS üzerinden varsa ödemeniz gerekli tutarı öğrenmeli, ilgili bankaya yatırmalısınız. ANASİS üzerinden “kayıt onayı” vermelisiniz. Sonrasında ders seçim işlemine başlayabilirsiniz. Sistem üzerinden alacağınız not durum belgesinde yer alan açıklamalar doğrultusunda almanız gereken dersleri seçmelisiniz. Gerektiği durumda yerine işlemini yapmalısınız. Akademik danışmanınızla iletişime geçerek danışman onayını aldığınızda ders seçim işleminiz tamamlanmış olur. Ders programının çıktısını almalı ve danışmanına imzalatmanız gereklidir.
Hayır. Tüm programlarımızda %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle çakışan iki dersi almanız mümkün değil. Öncelikle alttan kalan dersinizi almanız gerekmektedir.
Evet. Kayıt yenileme haftasında danışmanınıza Not Yükseltme Dilekçesi vererek ders seçim işlemini yapabilirsiniz. Ancak dersi tekrar aldığınızda notunuzu düşürmeniz halinde en son aldığınız not geçerli olmaktadır.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar/Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Derslerin başlamasından itibaren üç hafta içerisinde Dersten Çekilme Dilekçesi vererek çekilebilirsiniz. Bununla ilgili olarak danışmanınızın onayını da almanız gerekmektedir.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar/Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Diğer kurumlarda eğitim görüp başarılı olduğunuz eşdeğer derslerden muafiyet talep ettiğinizde almış olduğunuz derslerin, sorumlu olduğunuz derslerle eşleştirilmesi işlemidir. Başvurunuz üzerine yapılacak ders intibak işlemi için size verilen belgeyi kaybetmeyiniz ve ders kaydında buna göre ders seçiniz.
Evet. Diğer kurumlarda eğitim görüp başarılı olduğunuz eşdeğer derslerden muafiyet talep edebilirsiniz. Bunun için önceden eğitim gördüğünüz yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış - mühürlü, kaşeli ve imzalı - transkript ve ders içeriğinizi eklediğiniz dilekçe ile Öğrenci İşleri Birimine başvurmanız gereklidir.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Mazeret sınavına girebilmeniz için Üniversitemiz senatosunda kabul edilen haklı ve geçerli nedenlerden birisinin olduğunu belgelendirmeniz gerekmektedir. Belgenizle birlikte Mazeret Sınavına Başvuru Dilekçenizi sınav gününü takip eden beş iş günü içerisinde Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine teslim etmeniz gerekmektedir.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Öğrencileri ders dışında sosyal yaşamla buluşturmak ve kültürel etkinliklere katılımına teşvik etmek amacıyla açılmıştır. Öğrencilerden sinema, tiyatro, konser, sergi, kongre, konferans, kültürel gezi vb. etkinliklere katılması, kulüplerde görev alması beklenir.

I. ve II. yarıyıllarda ders programına olan ve çakışma aranmayan bu ders, programınızda almanız gerekli seçmeli dersler statüsünde yer almaktadır.

Dönem içerisinde ilan edilen etkinliklere katılım düzeyinize göre Rektörlük tarafından değerlendirme yapılmaktadır.
Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları amacıyla açılmıştır. Ders kapsamında; okullarda etüt saatlerinde öğrencilere yardımcı olmak, yaşlı, engelli bakım evleri ve Çocuk Esirgeme Kurumunda kişilere yardımcı olmak, ağaç dikimi yapmak, çevre bilinci oluşturmak vb. anlamda oluşturulan projeleri gerçekleştirilmektedir.

Okulumuzda açılan THU dersleri için, ders almış olduğunuz öğretim elemanı ile iletişime geçmeniz ve ders kapsamında yapmanız gereken faaliyetleri öğrenmeniz gerekmektedir.

III. ve IV. yarıyıllarda ders programına olan ve çakışma aranmayan bu ders, programınızda almanız gerekli seçmeli dersler statüsünde yer almaktadır.
Üniversitemiz senatosunda kabul edilen haklı ve geçerli nedenlerden birisinin olduğunu belgelendirmeniz gerekmektedir. Belgenizle birlikte dilekçenizi Yüksekokul Müdürlüğüne teslim etmeniz gerekmektedir.
Yüksek onur ve onur belgesi alma şartları Anadolu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 24. Maddesinde açıklanmaktadır. Buna göre:

• Herhangi bir dönemde aldığı en az 30 AKTS kredilik dersi başaranlardan ve dönem not ortalaması (DNO) 3,50 veya üzeri olan normal öğrenim süresindeki öğrenciler “Yüksek Onur Öğrencisi”, DNO’su 3,00 ile 3,49 arasında olanlar ise “Onur Öğrencisi” sayılır. Ancak disiplin cezası alan ve FF, YZ, DZ ve EK harf notu olan öğrenci belirtilen not ortalamasını sağlasa bile “Yüksek Onur Öğrencisi” veya “Onur Öğrencisi” sayılmaz.

• Genel not ortalaması (GNO) 3,50 ve üzeri olanlar “Yüksek Onur Öğrencisi”, GNO’su 3,00 ile 3,49 arasında olanlar “Onur Öğrencisi” olarak mezun olur, bu durum öğrencinin diploma ekine işlenir. Ancak disiplin cezası alan öğrenci belirtilen GNO’sunu sağlasa bile “Yüksek Onur Öğrencisi” veya “Onur Öğrencisi” olarak mezun olamaz.
Yaz okulu, güz ve bahar yarıyılları dışında ayrı bir yarıyıl olmayıp bahar yarıyılının devamı niteliğindedir. Yaz okulunda ders alan öğrencinin GNO’su, yaz okulunda oluşan harf notları da dikkate alınarak yeniden hesaplanır. Yaz okulu öğrenci kayıtları, en geç yaz okulu başlangıcından önceki hafta içinde yapılır.

Yaz okulundan ders almak isteyen öğrenci, ilgili mevzuat hükümlerine göre yaz okulu öğretim ücreti ödemekle yükümlüdür.

Öğrenci, yaz okulunda açılan ön lisans/lisans derslerinden en çok 20 AKTS kredilik derse, yaz okulu sonu itibarıyla mezun durumundaki öğrenci en fazla 25 AKTS kredilik derse, lisansüstü öğrencileri ise en fazla 30 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Başka yükseköğretim kurumlarından gelecek öğrenci için ilgili birim yönetim kurulu, kurum dışı kontenjan belirleyebilir.
Öğrenci, başka yükseköğretim kurumlarında açılan ve eşdeğerliği kabul edilen derslere en çok 20 AKTS, mezun durumdaysa en çok 25 AKTS sınırları aşmamak ve ilgili dersi daha önce bir kez alıp devam koşulunu yerine getirmiş olmak kaydıyla kayıt yaptırabilir. Ancak yaz okulunda Üniversitede açılan bir ders yerine, Üniversite Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmedikçe başka bir yükseköğretim kurumunda açılan bir ders alınamaz.

Başka bir üniversiteden ders almak isteyen öğrenci, almak istediği dersin eşdeğerliğinin onaylanması için Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne dilekçe ile başvurmak zorundadır. Dilekçenin eklerinde öğrencinin transkripti, almak istediği dersin hem PMYO hem de başka üniversite/fakülte/bölümden alınmış onaylı ders içeriği eklenmek zorundadır.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Porsuk Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrenciler; öğrenimleri sırasında kazandıkları bilgi ve becerilerini geliştirmeleri amacıyla en erken, aktif öğrencinin meslek yüksekokuluna kayıt yaptırdığı II. Yarıyılın sonunda ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin olmadığı dönemde staj yapar. Derslerini tamamlamış; mezuniyet için sadece bir ders eksiği kalmış veya devam zorunluluğu olmayan dersleri alan öğrenci, dersleriyle çakışmayan günlerde stajını eğitim-öğretim dönemleri içinde de tamamlayabilir.

Porsuk Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin, önlisans eğitimi boyunca staj süresi (dini ve milli bayram tatilleri dışında) 30 gündür ve staja devam zorunludur. Öğrenci, geçerli bir mazereti nedeniyle devam edemediği günleri telafi etmek zorundadır. Bu günler, staj süresinin %10’unu geçemez.

Öğrenci, staja başlamadan önce “Program Staj Koordinatörü”nün olurunu almak zorundadır. Hiçbir öğrenci kendi girişimiyle bulduğu kurumda/kuruluşta Program Staj Koordinatörünün ve Staj Komisyonu’nun onayı olmadan staj yapamaz.

Öğrencinin yapması gereken işlemler şunlardır:

a. “Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu”nu 2 nüsha olarak doldurur.
b. Yüksekokul Müdürlüğüne gelerek ilk onayı alır.
c. Staj yerine giderek işyerine Formunu imzalatır.
d. Formunu, Program Staj Koordinatörüne ve Staj Komisyon Başkanına onaylatır.
e. Tüm onayları tamamladıktan sonra “Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu”nu Öğrenci İşleri Birimine teslim eder. Burada öğrencinin sigorta giriş işlemleri yapılır.
f. Öğrenci işyerinde stajını tamamlar ve Porsuk MYO Staj Kılavuzunda yer alan açıklamalar doğrultusunda staj dosyasını hazırlar.
g. Staj bitiminde öğrenciler staj dosyasını imza karşılığında Öğrenci İşleri Birimine teslim eder.
Staj dosyası teslim edilmeden önce aşağıdaki kontrollerin yapılması gerekmektedir:

1. Staj dosyası mürekkepli kalem veya bilgisayar ortamında yazılmış mı? Sadece makine parçası, elektronik devre vb. içerikli çizimlerde kurşun kalem kullanılabilir.

2. İş yeri onayı var mı? Staj dosyasının tüm sayfalarının işyeri tarafından onaylanmış (İşyeri kaşesi, mührü ve yetkili kişinin ıslak imzası) olması gerekmektedir

3. Staj dosyasında aşağıdaki evraklar var mı?
- İç kapak sayfası (işyeri tarafından onaylı)
- Staj devam çizelgesi (işyeri tarafından onaylı ve öğrenci tarafından imzaları atılmış)
- İşyeri değerlendirme formu (işyeri tarafından doldurulmuş ve onaylı)
- Staj komisyonu değerlendirme formu
Staj yapacağı dönem içerisinde, programıyla ilgili bir sektörde SGK’ya kayıtlı olarak çalışan öğrenci, en az zorunlu staj süresi kadar çalıştığını belgelendirmesi durumunda Staj Komisyonu önerisi ve Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile stajdan muaf sayılabilir.

Yatay Geçiş ile gelen öğrencilerin gelmiş oldukları okullarda yapmış oldukları stajların bir kısmı veya tamamı Yüksekokul Staj Komisyonu oluru ve Yüksekokul Yönetim Kurulu onayıyla kabul edilir. Öğrenci, ilk kayıt yaptırdığı dönemin ilk 2 haftasında staj muafiyeti başvurusu yapmak zorundadır. Staj Muafiyet başvurusunda öğrenci Yüksekokul Müdürlüğüne Staj Muafiyet Dilekçesi verir.

Dilekçenin ekinde şunlar olmak zorundadır:

a) İş yerinden almış olduğu resmi yazı (Yüksekokulda eğitim gördüğü alanda çalıştığına dair ıslak imzalı ve mühür/kaşeli)
b) En az staj süresi kadar (30 gün) sigorta olduğunu gösterir sigorta dökümü (SGK’dan alınmış)

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Öğrenci İşleri Birimine başvurunuz.

Her yıl ÖSYM tarafından yayınlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda Yüksekokul programlarından geçiş yapılabilecek fakülteler yayınlanmaktadır. Yüksekokulumuz programlarının geçiş yapabileceği programlar şunlardır:

Yüksekokul Programları
Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları
Basım ve Yayın Teknolojileri
Basın ve Yayın, Fotoğraf, Fotoğraf ve Video, İletişim Tasarımı ve Yönetimi, Basım Teknolojileri, Gazetecilik, Görsel İletişim, Görsel İletişim Tasarımı, Görsel Sanatlar, Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı, Grafik, Grafik Tasarımı, Grafik Tasarım, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İletişim Tasarımı, İletişim ve Tasarım, Medya ve İletişim, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Yeni Medya ve Gazetecilik, Yeni Medya
Bilgisayar Programcılığı
Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar – Enformatik, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Endüstri Mühendisliği, Fizik, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri, Matematik – Bilgisayar, Meteoroloji Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri, Uzay Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği
Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Elektrik Mühendisliği, Elektrik – Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Fizik, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uçak Elektrik - Elektronik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri, Uzay Mühendisliği
Grafik Tasarımı
Fotoğraf, Fotoğraf ve Video, Görsel İletişim, Görsel İletişim Tasarımı, Görsel Sanatlar, Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı, Grafik, Grafik Tasarımı, Grafik Tasarım, İletişim Tasarımı, İletişim ve Tasarım
Makine Resim ve Konstrüksiyon
Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği, Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği, Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği, İmalat Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Makine ve İmalat Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Basın ve Yayın, Film Tasarımı, Gazetecilik, Elektrik – Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İletişim Tasarımı, İletişim ve Tasarım, İletişim Tasarım ve Yönetimi, Medya ve İletişim, Medya ve İletişim Sistemleri, Radyo ve Televizyon, Radyo, Televizyon ve Sinema, Sinema ve Televizyon, Sinema ve Dijital Medya, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, Yeni Medya ve Gazetecilik, Yeni Medya
Mekatronik
Elektrik Mühendisliği, Elektrik – Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, İmalat Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Mekatronik Sistemler Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Uzay Mühendisliği
Yapı Denetimiİnşaat Mühendisliği


Öğrenci işlerine dilekçe ile başvurmalısınız. Başvurunuz sonrasında Öğrenci İşleri Birimimiz yeni kartınızın hazırlanması için girişimde bulunacak ve en kısa sürede kartınız öğrenci işlerinden alabileceksiniz.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.
Öğrenci kimlik kartının yenilenebilmesi için öncelikle kimlik kartı bedelini bankaya yatırmanız gerekmektedir. Banka dekontuyla birlikte öğrenci işlerine başvurarak dilekçe doldurmanız gerekmektedir. Başvurunuz sonrasında Öğrenci İşleri Birimimiz yeni kartınızın hazırlanması için girişimde bulunacak ve en kısa sürede kartınız öğrenci işlerinden alabileceksiniz.

Dilekçe örneğine sayfamızda “Öğrenci - Öğrenci İşleri - Formlar / Dilekçeler” menüsünden ulaşabilirsiniz.